Intr-o perioada in care lumea evolueaza in ritm accelerat, si universul business-ului trece prin schimbari permanente. Totusi, exista si domenii care functioneaza in continuare la fel de bine ca oricand in trecut si care aprind imaginatia celor care viseaza sa porneasca la drum in antreprenoriat. Printre cele mai atractive astfel de domenii sunt afacerile cu masini. Chiar si in cazul unei afaceri mici in domeniul auto, exista perspective bune de reusita.
Sunt foarte multe idei de afaceri de succes in acest domeniu, pentru ca acesta vizeaza o nevoie esentiala pentru societate: nevoia de deplasare. Transporturile sunt foarte importante, atat atunci cand vine vorba despre persoane, cat si in cazul marfurilor. La fel ca in orice alt domeniu, si in cazul unei afaceri auto este important ca proprietarul firmei sa se protejeze prin intermediul unor asigurari specifice. In continuare, poti afla mai multe despre afacerile profitabile din domeniul auto si securizarea acestora.
Intr-o lume aflata in continua dezvoltare si miscare, industria auto se remarca prin numeroasele oportunitati pe care le ofera pentru antreprenorii dornici sa testeze diversele aspecte ale acestui domeniu vast. Se remarca, in mod deosebit, trei tipuri de afaceri in domeniul auto care au popularitate mare si perspective bune de viitor: inchirieri auto, transport de persoane si transport de marfuri.
Inchirieri de masini
Inchirierea auto este o afacere prin care se ofera un serviciu deosebit de flexibil si convenabil pentru clienti: posibilitatea de a avea acces la vehicule, fara sa fie proprietari ai acestora. O astfel de afacere implica intretinerea unei flote de masini in versiuni variate de modele. Printre resursele pe care trebuie sa le detina o afacere cu masini care ofera autovehicule in chirie sunt:
Avantajele unei firme de inchirieri auto
Dezavantajele unei firme de inchirieri auto
Transport de persoane
Serviciile de transport persoane ofera o solutie sigura pentru oamenii care au nevoie sa ajunga in mod regulat dintr-un loc in altul. De asemenea, serviciile de transport persoane pot fi folosite si de catre cei care calatoresc ocazional. Totusi, aceste servicii sunt foarte variate si pot fi realizate in masa, pentru grupuri mari de oameni sau in regim de ridesharing. Resursele pe care le implica o astfel de activitate sunt:
Avantajele unei firme de transport persoane
Dezavantajele unei firme de transport persoane
Transport marfa
Transportul marfurilor este sential pentru functionarea eficienta a lanturilor de aprovizionare. Aceasta afacere presupune transportul bunurilor de la producator sau furnizor pana la destinatie. Poate fi vorba despre materii prime, produse finite sau orice alt bun. De asemenea, pot fi transportate si bunuri de valoare, ceea ce presupune masuri suplimentare de siguranta. Resursele necesare pentru o astfel de afacere sunt:
Avantajele unei firme de transport marfa
Dezavantajele unei firme de transport marfa
In cazul fiecarui domeniu, exista si alte avantaje si dezavantaje care trebuie aprofundate in perioada de analiza a ideii de business pe care o are un antreprenor. Din fericire, la fel ca in cazul autoturismelor detinute de persoane fizice, care pot fi protejate cu asigurare RCA si asigurare CASCO, si pentru vehiculele folosite in afaceri auto in Romania exista mecanisme de protectie.
Infiintarea unei afaceri in domeniul auto poate sa aduca o multime de oportunitati antreprenorilor, insa vine si cu riscuri importante. Una dintre cele mai importante masuri de protectie pe care le poti lua, daca vrei sa pui in practica idei de afaceri in domeniul auto este aceea de a incheia contracte de asigurare. Iata care sunt principalele tipuri de asigurari pe care ar trebui sa le iei in considerare:
Asigurarea RCA - este obligatorie prin lege si trebuie incheiata pentru fiecare autovehicul detinut de o persoana fizica sau juridica. O afacere in domeniul auto trebuie sa aiba asigurari RCA pentru intreaga sa flota de vehicule, pentru a fi protejata impotriva cererilor de despagubire pentru daune sau vatamari provocate tertilor in timpul activitatilor comerciale.
Asigurarea CASCO - in baza unei asigurari CASCO, compania poate sa beneficieze de decontarea reparatiilor daunelor suferite de vehiculele detinute, din cauze precum: erori ale operatorilor, accidente in care nu a fost implicat alt sofer etc.
Asigurarea facultativa de accidente - cu asigurarea facultativa de accidente Profesional Asig Forte, se ofera protectie angajatilor unei firme care activeaza in domeniul auto. Angajatii, dar si familiile lor pot fi despagubiti, in cazul evenimentelor neprevazute la locul de munca.
Asigurarea poate fi incheiata la Asirom de catre orice afacere care are sediul in Romania, dar si in numele reprezentantelor business-urilor straine. De ea pot beneficia cetatenii romani, precum si cei straini, cu conditia sa aiba rezidenta in Romania. Asigurarea este valabila pe teritoriul Romaniei, precum si in afara granitelor.
Asigurarea de raspundere a transportatorului - si asigurarea de raspundere a transportatorului Eurotrans merita atentia celor care activeaza in domeniul auto. O asigurare de raspundere a transportatorului protejeaza transportatorii de responsabilitatea fata de daunele care pot aparea la nivelul marfurilor, pe durata transportului.
Asigurarea CARGO AS - bunurile si marfurile deplasate de catre transportatori pot fi furate sau avariate in timpul unui transfer, iar prin acest tip de asigurare pentru detinatorii de drept ai bunurilor se ofera despagubirea integrala a marfurilor deteriorate sau pierdute.
Asigurarea de raspundere profesionala - prin asigurarea de raspundere profesionala, afacerile care se ocupa cu transportul bunurilor sau persoanelor pot sa isi protejeze atat angajatii, cat si clientii. Asigurarea ofera protectie financiara, in situatia in care se produc prejudicii celor care beneficiaza de serviciile prestate, din cauza modului in care se desfasoara activitatea profesionala.
Sfaturi si recomandari pentru implementarea corecta a unor idei de afaceri auto
Pe langa asigurari, care joaca un rol important in protejarea tuturor celor implicati intr-o afacere auto din Romania, este necesar sa tii cont si de alte recomandari, cum ar fi:
Cel mai important lucru atunci când vrei să demarezi o afacere într-un domeniu precum cel auto este întocmirea unui plan de afaceri solid. Analiza SWOT joacă un rol cheie, deoarece ea vizează punctele tari, slăbiciunile, oportunitățile și amenințările cu care se va confrunta firma ta pe piață. În baza unei astfel de analize, vei putea să identifici măsurile necesare pentru a-ți spori șansele de succes într-un domeniu foarte competitiv.
Domeniul auto este foarte vast, iar cele trei idei pe care ți le-am prezentat în prima parte a acestui articol sunt doar o parte dintre toate pe care le poți pune în aplicare. Te poți specializa în servicii de transport de lux, soluții eco-friendly și multe altele. Este important să alegi o nișă care să se potrivească cu preferințele tale și cu cererea existentă pe piață.
Locația afacerii este esențială în industria auto. Asigură-te că alegi un spațiu accesibil, cu vizibilitate suficientă. De asemenea, dacă oferi servicii de închirieri auto, este bine să ai sediul aflat cât mai aproape de puncte cheie, precum aeroportul sau gara.
Indiferent de tipul de servicii pe care le oferă firma ta din domeniul auto, trebuie să te asiguri că ai un personal de top la nivel administrativ. Este important să știi că sunt făcute alegeri eficiente din punct de vedere juridic, dar și la nivelul flotei auto. În plus, șoferii pe care îi are firma ta trebuie să fie pricepuți și să garanteze siguranța persoanelor sau mărfurilor transportate.
Într-un mediu deosebit de competitiv, trebuie să ai o prezență de brand puternică, pentru a te face remarcat în fața clienților. Investește într-un logo atrăgător, construiește un site web de calitate și folosește social media pentru a-ți promova serviciile. O campanie de marketing bună poate să atragă clienți noi, dar și să determine fidelizarea celor deja existenți.
Conceptul de client service a ajuns să joace un rol cheie în toate domeniile de business, iar cel auto nu face excepție. Încrederea și reputația sunt foarte importante, iar tu poți construi relații cu clienții bazate pe încredere și pe transparență. Ia în calcul feedback-ul lor, pentru a putea să îmbunătățești mereu serviciile pe care le oferi.
Ca orice altă afacere, și firma ta din domeniul auto va avea nevoie de parteneri, precum o companie de asigurări. Cu o experiență de peste 30 de ani pe piața din România, Asirom îți oferă oportunități excelente, dacă ai o firmă în domeniul auto. Alege să colaborezi cu profesioniști, pentru protecție de top.
In concluzie, acestea sunt cele mai importante repere de care trebuie sa tii cont, atunci cand cauti idei de afacere in domeniul auto. Asigura-te ca alegi foarte bine tipul de nisa pe care vrei sa il abordezi si ia in calcul sfaturile prezentate, precum si asigurarile care pot sa iti garanteze siguranta in majoritatea situatiilor problematice de care te-ai putea lovi in activitatea ta!
Sursa foto: Unsplash.com