In conformitate cu prevederile Normei Autoritatii de Supraveghere Financiara nr 18/2017, in vederea asigurarii transparentei modului de inregistrare si solutionare a petitiilor de catre ASIROM, va punem la dispozitie urmatoarele informatii:
Ultimele 3 luni ale perioadei de raportare: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Anul precedent 2023 | Perioada de raportare 1.01.2024 - 30.11.2024 |
Septembrie | Noiembrie | Decembrie | |
Numărul total de petiții inregistrate unic per petent si per caz. |
459 | 471 | 50 | 54 | 33 |
Numărul total de petiții întemeiate (solutionate favorabil), inregistrate unic per petent si per caz |
82 | 117 | 11 | 20 | 5 |
Numar de petiții întemeiate (solutionate favorabil), referitoare la dosare de daună |
72 | 107 | 11 | 19 | 5 |
Numarul total de petiții pentru care dosarele de daună au fost achitate |
396 | 298 | 43 | 35 | 19 |
Numarul total de petiții finalizate nefavorabil, inregistrate unic per petent si per caz |
377 | 354 | 39 | 34 | 28 |
Ultimele 3 luni ale perioadei de raportare: | |||||
---|---|---|---|---|---|
Anul precedent 2023 | Perioada de raportare 1.01.2024-30.11.2024 |
Septembrie | Octombrie | Noiembrie | |
Numarul total al solicitarilor de solutionare alternativa a litigiilor |
28 | 24 | 0 | 0 | 1 |
Numărul total al solicitarilor de solutionare alternativa a litigiilor solutionate efectiv |
34 | 24 | 3 | 1 | 1 |
Numărul total al solicitarilor de solutionare alternativa a litigiilor solutionate favorabil asiguratilor, contractantilor, beneficiarilor, persoanelor prejudiciate sau reprezentantilor acestora |
18 | 14 | 2 | 1 | 1 |
Pentru rezolvarea, pe cale amiabila, a problemei dumneavoastra, oricare ar fi aceasta, puteti opta pentru una din urmatoarele modalitati de a va adresa societatii:
Toate petitiile (conform legislatiei in vigoare si prezentei procedure) sunt inregistrate in registrul unic de petitii, indiferent de modalitatea de primire a acestora: prin registratura, prin posta electronica, prin sistemul on-line. Pentru petitiile primite prin una din modalitatile mai sus-mentionate, in urma analizei de catre Colectivul de solutionare a petitiilor, ASIROM va transmite un raspuns oficial la adresa de corespondenta indicata de catre petent care poate fi: posta electronica ( adresa e-mail ), posta ( servicii Posta Romana ) sau curier rapid.
In cazul in care un petitionar adreseaza mai multe petitii, sesizand aceeasi problema, acestea se conexeaza la numarul initial (prima petitie). Se transmite petentului un singur raspuns cu referire la toate petitiile primite.
Daca, dupa trimiterea raspunsului, se primeste o noua petitie de la acelasi petitionar, cu acelasi continut, petitionarul primeste raspuns in termen de maximum 10 zile. Revenirea se conexeaza la prima petitie si se ataseaza, impreuna cu raspunsul, la petitia initiala.
Pentru solicitari de informatii privind stadiul rezolvarii petitiilor, puteti trimite un e-mail la adresa: opiniata@asirom.ro sau ne puteti contacta la numarul de telefon: 021.601.1431 (Tarif normal in reteaua Telekom. Convorbirile telefonice sunt taxate conform tarifelor Telekom in vigoare).
Termenul de solutionare a petitiei depuse este de maxim 30 zile calendaristice de la data inregistrarii acesteia, conform prevederilor Normei Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 18/2017, privind procedura de solutionare a petitiilor referitoare la activitatea societatilor de asigurare si reasigurare si brokerilor de asigurare. In situatia in care aspectele sesizate prin petitite necesita o cercetare mai amanuntita, se poate decide prelungirea termenului cu cel mult 15 zile. Solutionarea se face prin transmiterea unui raspuns scris catre adresa de email/ adresa de corespondenta indicata de petent.
In cazul petitiilor receptionate prin intermediul Portalului Extern al Autoritatii de Supraveghere Financiara, termenul de solutionare al petitiei este de 10 zile sau termenul specificat in clar de autoritate. Raspunsurile pentru acest tip de petitii sunt insotite de urmatoarea documentatie, conform legislatiei specifice:
In cazul inexistentei unui consens in legatura cu solutia propusa, solutionarea petitiilor se poate face si prin intermediul:
Petent – persoană fizică sau juridică care are calitatea de asigurat, contractant, beneficiar, persoană prejudiciată sau reprezentanți legali ai acestora, așa cum sunt definite de legislația în vigoare;
Reprezentantul petentului – Persoana fizica sau juridica imputernicita/ nominalizata de catre asigurat/ pagubit sa depuna si sa semneze reclamatia in numele acestuia (in cazul persoanelor juridice, reclamatia scrisa trebuie sa contina stampila societatii).
Petitie - cererea, reclamaţia, sesizarea formulată în scris ori prin poştă electronică, prin intermediul căreia un petent, astfel cum este definit, îşi exprimă nemulţumirea cu privire la activitatea societăților şi brokerilor de asigurare.
Registrul unic de petitii in format electronic securizat – registrul in format electronic securizat, care garanteaza nerepudierea datelor si care cuprinde rubricile prezentate in anexa 3, mentinut pe an calendaristic, cu reinceperea numerotarii de la 01 la fiecare inceput de an, in care sunt inregistrate cronologic, in ordinea primirii, fara ca numerele de inregistrate atribuite sa se repete, toate petitiile, inclusiv cele primite la sediile teritoriale, indiferent de modalitatea de primire a acestora (prin registratura, prin posta electronica, prin sistemul on-line).
Colectivul de analiză și soluționare a petitiilor, denumit in continuare Colectiv – este format din personal de specialitate şi cu experienţă în domeniul asigurărilor, calificat pe clasele de asigurări pentru care societatea este autorizată, care să analizeze toate aspectele sesizate de petenţi, cu respectarea dispoziţiilor legale și/sau contractuale aplicabile fiecărui caz.
Coordonatorul colectivului, denumit in continuare Coordonator/ inlocuitorul acestuia, desemnat de conducerea executiva a ASIROM este raspunzator de activitatea colectivului si de legalitatea solutiei finale adoptate in fiecare caz analizat.
Sistem on-line de primire a petitiilor – sistem accesibil de pe pagina de internet a ASIROM, prin intermediul caruia, petentii pot transmite petitii direct la sediul central.
ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiara;
ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor;
CASP – Colectivul de analiza si solutionare a petitiilor;
VIG – Vienna Insurance Group;
SAL-FIN – Solutionarea alternativa a litigiilor.