Simplu și sigur
Notificarea daunelor se face exclusiv online, pe website-ul Asirom ori in service-urile partenere, sau prin call center-ul Asirom, indiferent de canal de distributie prin care a fost comercializata polita de asigurare.

LOCUINTA, BUNURI, UTILAJE

Notifică o daună

Customer Care

Call Center:
Luni – Vineri 09:00 – 17:30

Chat online
Luni – Vineri 09:00 – 17:30

WhatsApp
Informații utile

Simplu si sigur, notifica dauna ta online!

In mai putin de 10 minute, completezi informatiile necesare avizarii dosarului de dauna, cererea de despagubire sau cererea de reconstatare. Simplu si sigur, pe site-ul Asirom.

Pentru Notificarea unui dosar de dauna ai nevoie de:
  • Informatii despre polita si data evenimentul
  • Informatii despre partile implicate
  • Informatii despre incident si avarii – se va desena schita evenimentului si se vor marca avariile – online!
  • Incarcarea in aplicatie a documentelor de avizare: Costatare amiabila sau Proces verbal, polita de asigurare, talon, permis, carte de identitate, foto cu avariile, alte documente in functie de produsul de asigurare
  • Semnatura electronica la finalizare
Cererea de despagubire se completeaza in 3 pasi simpli:
  • 1. Informatii despre polita, numar dosar si date asigurat
  • 2. Solicitarea de despagubire si cont bancar
  • 3. Incarcare in aplicatie a documentelor necesare despagubirii
Cererea de reconstatare presupune:
  • Numarul de dosar
  • Date despre solicitant si detalii reconstatare
  • Incarcare in aplicatie a documentelor necesare reconstatarii: foto, documente service / constatare, fise tehnice - in functie de produsul de asigurare

Poti notifica orice dauna cu ajutorul unui consultant Asirom, fie ca alegi sa suni in call center 021 9146 (tasta 1) sau folosind chat-ul disponibil pe asirom.ro ori serviciul nostru de whatsapp

Notifica dauna la service, simplu si sigur.
  1. Alege un service Asirom care ofera acest serviciu.
  2. O data ajuns in service, partenerii nostri te vor ajuta sa notifici dauna ta online. Nu uita sa ai pregatite toate documentele necesare, de preferat in format electronic.
  3. Dupa notificarea dosarului de dauna, iti vom trimite Oferta de despagubire.
  4. Daca ai fost multumit de partenerii nostri din service, alege sa repari autovehiculul tau in acest service. De asemenea, poti opta pentru incasarea despagubirii si reparatie in regie proprie, precum si pentru reparatie la oricare dintre partenerii nostri. Consulta lista completa aici.

Simplu si sigur, notifica dauna ta online! In doar 10 minute, completezi informatiile despre partile implicate in accident, desenezi schita evenimentului, incarci documentele si fotografii cu avariile suferite, iar oferta de despagubire o primesti pe email. Semnezi si ai banii in cont. Simplu. Sigur.

Tot online poti completa cererea de despagubire si cererea de reconstatare, in 3 pasi simpli.

Nu uita ca in cazul unui accident auto (in mers sau stationare), trebuie completat un formular de constatare amiabila ori intocmit un proces verbal de accident, dupa caz.
Pentru a notifica dauna auto, online sau prin call center, este nevoie de urmatoarele documente si informatii:

  • Persoane implicate in accident: permis de conducere, act de identitate, certificat de inmatriculare al vehiculului si talon, contract de asigurare RCA (sau Cartea Verde daca unul dintre autovehicule este inmatriculat in strainatate), copie dupa polita de asigurare CASCO.
  • Informatii despre eveniment: data, ora si locul exact de producere a accidentului, directia de mers a autovehiculelor implicate si numerele de inmatriculare, fotografii, formularul de constatare amiabila sau documente eliberate de organele abilitate sa cerceteze evenimente rutiere – anexa 2 de la politie, autorizatia de reparatie, proces verbal de constatare a contraventiei eliberat de organele de politie, dovada in cazul furturilor (eliberata de politie) / raportul de expertiza in cazul incendiilor (eliberat de pompieri).
Pentru instrumentarea si plata dosarului de daune sunt necesare, dupa caz, urmatoarele documente: cererea de despagubire, cont bancar, documentele depuse la dosarul de dauna, documentele fiscale (in original) ce dovedesc reparatia autovehiculului si dupa caz, documente suplimentare (ex. declaraţii sau copii ale actelor relevante) solicitate de Asirom, in vederea stabilirii cauzelor si imprejurarilor producerii evenimentului.

IMPORTANT:

Nu se va completa formularul Constatare amiabila de accident daca in evenimentul rutier sunt implicate trei sau mai multe parti, ori daca au rezultat vatamari corporale sau deces.

Pentru constatarea daunei poti alege: constatare electronica self service, proces pe parcursul caruia vei fi asistat de operatorul din call center, constatare electronica in unitatile de constatare sau programare la centrul de constatare, pe baza unui numar de programare.

In centrele de constatare daune, documentele necesare notificarii vor fi prezentate in original. Procesul verbal de constatare se intocmeste de catre specialistul constatare daune si se semneaza de catre acesta si persoana prejudiciata.

Daca conduci un autovehicul cumparat in sistem de leasing sau o modalitate asemanatoare, nu poti primi sume cu titlu de despagubire, decat cu acceptul societatii care a garantat financiar leasingul sau al proprietarul de drept al autovehiculului.

Simplu si sigur, notifica dauna ta online! In doar 10 minute, completezi informatiile despre partile implicate in accident, desenezi schita evenimentului, incarci documentele si fotografii cu avariile suferite, iar oferta de despagubire o primesti pe email. Semnezi si ai banii in cont. Simplu. Sigur.

Tot online poti completa cererea de despagubire si cererea de reconstatare, in 3 pasi simpli.

Nu uita ca in cazul unui accident auto (in mers sau stationare), trebuie completat un formular de constatare amiabila ori intocmit un proces verbal de accident, dupa caz.

Pentru a notifica dauna auto, online sau prin call center, este nevoie de urmatoarele documente si informatii:

  • Persoane implicate in accident: permis de conducere, act de identitate, certificat de inmatriculare al vehiculului si talon, documentele de transport (conform legilor in vigoare), contract de asigurare RCA (sau Cartea Verde daca unul dintre autovehicule este inmatriculat in strainatate).
  • Informatii despre eveniment: data, ora si locul exact de producere a accidentului, directia de mers a autovehiculelor implicate si numerele de inmatriculare, fotografii, formularul de constatare amiabila sau documente eliberate de organele abilitate sa cerceteze evenimente rutiere – anexa 2 de la politie, autorizatia de reparatie, proces verbal de constatare a contraventiei eliberat de organele de politie; alt document incheiat de autoritatile competente, potrivit legii.
Daca ai contractat clauza suplimentara de Decontare Directa si ai calitate de pagubit in accident, te poti adresa pentru constatare si plata despagubirilor asiguratorului tau RCA, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii: accidentul auto s-a produs pe teritoriul Romaniei, vehiculele sunt inmatriculate / inregistrate in Romania, ambele masini au asigurare RCA valabila la data evenimentului si prejudiciile sunt produse exclusiv vehiculelor, fara vatamare corporala.

Pentru instrumentarea si plata dosarului de daune sunt necesare, dupa caz, urmatoarele documente:
cererea de despagubire, cont bancar, documentele depuse la dosarul de dauna, documentele fiscale (in original) ce dovedesc reparatia autovehiculului si dupa caz, documente suplimentare (ex. declaraţii sau copii ale actelor relevante) solicitate de Asirom, in vederea stabilirii cauzelor si imprejurarilor producerii evenimentului.

In cazul formularii de pretentii de despagubiri (daune materiale şi / sau daune morale) pentru vatamari corporale sau deces, sunt necesare documente din care sa rezulte, dupa caz, prejudiciile suferite, cheltuielile efectuate, documente medicale, certificat de deces, etc.

IMPORTANT:

Nu se va completa formularul Constatare amiabila de accident daca in evenimentul rutier sunt implicate trei sau mai multe parti, ori daca au rezultat vatamari corporale sau deces.

Pentru constatarea daunei poti alege: : constatare electronica self service, proces pe parcursul caruia vei fi asistat de operatorul din call center, constatare electronica in unitatile de constatare sau programare la centrul de constatare, pe baza unui numar de programare. In centrele de constatare daune, documentele necesare notificarii vor fi prezentate in original.

Procesul-verbal de constatare se intocmeste de catre specialistul constatare daune si se semneaza de catre toate persoanele care iau parte la intocmirea acestuia. Eventualele obiectii ale partilor cu privire la prejudiciile constatate, precum si la solutiile tehnice adoptate, vor fi mentionate in procesul verbal de constatare sau intr-o anexa.

Despagubirile se platesc de catre asiguratorul RCA persoanelor fizice sau juridice prejudiciate, in contul indicat sau in numerar, in conditiile legii. Daca conduci un autovehicul cumparat in sistem de leasing sau prin alta modalitate asemanatoare, poti primi despagubirea doar cu acceptul societatii care a garantat financiar leasingul sau al proprietarul de drept al autovehiculului.

Pentru acoperirea prejudiciilor suferite in urma producerii unui accident, pagubitul se poate adresa: asiguratorului RCA unde vinovatul are incheiata asigurarea obligatorie RCA, propriului asigurator RCA in cazul aplicarii decontarii directe sau catre BAAR, in calitatea acestuia de birou gestionar.

Avizarea daunei auto reprezinta notificarea asiguratorului de catre persoana prejudiciata, asigurat sau mandatarii acestora, cu privire la producerea unui eveniment asigurat, insotita de documentele necesare stabilirii raspunderii asiguratorului RCA.

Asiguratorul RCA are obligatia deschiderii dosarului de daune la data inregistrarii avizarii de dauna. La deschiderea dosarului de dauna, asiguratorul va: efectua constatarea prejudiciilor in termen de 3 zile lucratoare de la data avizarii sau la o data ulterioara convenita de catre parti, va informa in scris prejudiciatul cu privire la documentele ce trebuie depuse pentru solutionarea pretentiilor de despagubire si va solutiona cererea in termenul legal.

Contractul de asigurare de raspundere civila auto obligatorie pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi de tramvaie este reglementat de Legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto si de Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr.20/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.

GHID RCA

Daca ai suferit vatamari corporale intr-un accident auto si nu esti vinovat de producerea acestuia, suna la call center Asirom 021.9146 pentru deschiderea dosarului de dauna.

Ai nevoie de: documente de la autoritati privind imprejurarile producerii accidentului si declaratie olografa cu detalii despre numarul de inmatriculare al autovehiculului vinovat, locul in care te aflai in momentul producerii evenimentului, referiri despre portul centurii de siguranta, daca ai primit sume de bani de la persoana vinovata, serie si numar polita de asigurare, certificat medico – legal si cerere de precizare pretentii - daune morale si /sau daune materiale - pe baza documentelor privind cheltuielile pe care le-ai facut in legatura cu acest incident.

In caz de deces al unei rude dintr-un accident auto, vei avea nevoie si de: certificat de deces si documente care demonstreaza gradul de rudenie cu persoana decedata.

Daca locuinta sau bunurile tale au suferit daune in urma unui incident, poti notifica dauna online sau prin call center 021 9146. Simplu si sigur, notifica dauna ta online sau la 021 9146! In doar 10 minute completezi informatiile despre inccident, incarci documentele si fotografii cu avariile suferite, iar oferta de despagubire o primesti pe email. Tot online sau la telefon completezi si cererea de despagubire. Apoi semnezi si ai banii in cont. Simplu. Sigur.

Documentele de care ai nevoie: datele politei tale de asigurare, actul de identitate al proprietarului, autorizatia de constructie (dupa caz) si detalii despre cauza si circumstantele riscului asigurat.

Dupa caz, un reprezentant Asirom va evalua dauna si va intocmi un raport al constatarilor pentru despagubire. Pentru detalii despre dosarul tau de dauna poti suna in call center la 021 9146 sau poti verifica statusul pe myAsirom.

In functie de natura evenimentului, se pot solicita documente si fotografii probatoare pentru stabilirea cauzelor si circumstantelor exacte ale evenimentului, precum si a valorii prejudiciului.

Daune auto RCA si CASCO
Daca ai un accident auto in strainatate, anunta incidentul catre corespondentii Asirom externi sau catre agentia unde a fost emisa polita de asigurare / sediul social Asirom.

Apoi suna la call center Asirom 021. 777. 9599 (tarif normal in reteaua Telekom) de luni pana vineri, intre orele 08:00-20:00, sambata si duminica intre 09:00-17:30, pentru avizarea daunei. Vei comunica detalii despre producerea accidentului si pagubele rezultate.

La daunele RCA, pentru plata despagubirilor catre pagubit, este nevoie de: proces verbal de la politie sau formularul de constatare amiabila si declaratia soferilor implicati cu privire la circumstantele producerii accidentului.

Daca ai o polita de asigurare facultativa CASCO comunica datele de contact ale persoanei pagubite si localizarea autovehiculului avariat pentru efectuarea constatarii daunelor si acordarea de asistenta.

In functie de valoarea devizului, se va proceda sau nu la repararea, in strainatate, a vehiculului avariat. Plata despagubirilor va fi efectuata in strainatate de catre corespondentii ASIROM sau catre pagubit, prin intermediul agentiei Asirom, care a emis polita in cauza.

La daunele CASCO, pentru plata despagubirilor este nevoie de proces verbal politie sau formular constatare amiabila, acte de reparatie si dovada platii atunci cand costurile de reparatie sunt achitate de catre asigurat.

Orice despagubire platita de catre compania de asigurari unor terti care sufera pagube din vina asiguratului, va fi recuperate de la acesta, in calitate de vinovat, daca la momentul producerii accidentului a comis o fapta calificata drept infractiune, in baza legilor din tara respectiva.

C.M.R.: asigurari ale marfurilor transportate cu autovehiculele destinate transportului de marfuri pentru persoane juridice.

Daca ai fost implicat intr-un accident auto in strainatate si detii o polita CMR, trebuie sa anunti dauna catre agentia unde a fost emisa polita de asigurare / sediul social Asirom.

Apoi suna la call center Asirom 021. 777. 9599 (tarif normal in reteaua Telekom) de luni pana vineri, intre orele 08:00-20:00, sambata si duminica intre 09:00-17:30 pentru avizarea daunei. Vei comunica datele de contact ale conducatorului auto si informatii cu privire la adresa beneficiarului marfii si locul la care se poate efectua constatarea avariilor marfurilor, conform prevederilor C.M.R.

In functie de gravitatea accidentului sau marimea pagubei, se poate acorda asistenta pentru salvarea marfii, transbordarea si depozitarea temporara a acesteia.

Pentru plata despagubirilor este nevoie de proces verbal politie sau formular constatare amiabila, declaratia soferului implicat cu privire la circumstantele producerii accidentului si documente care sa indice beneficiarul despagubirii (proprietarul marfii, beneficiarul marfii, etc.)

Daca esti pagubit de un cetatean strain intr-un accident rutier produs in strainatate:
  • Poti rezolva dauna in tara in care a avut loc accidentul, iar daca ai o polita CASCO cu valabilitate in afara teritoriului Romaniei, te poti adresa direct societatii emitente a politei
  • Poti rezolva dauna la revenirea in tara si este necesar sa iei legatura cu Fondul de Protectie a Victimelor Strazii pentru a afla carei societati de asigurare din Romania te poti adresa pentru recuperarea pagubelor
Daca esti pagubit de un cetatean strain intr-un accident rutier produs in Romania vvei contacta BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania - pentru a afla carei societati de asigurare din Romania te poti adresa pentru recuperarea pagubelor.

Pentru solutionarea cauzei sunt necesare proces verbal emis de politie din care sa rezulte vinovatia, acte de reparatie sau deviz antecalcul privind valoarea pagubei si / sau documente medicale.

Notificarea dosarului de dauna pentru asigurarea ta de sanatate se inregistreaza online, in aplicatia dedicata din sectiunea Daune Online, pe asirom.ro.

Asirom trebuie anuntat în maxim 30 de zile calendaristice de la data la care s-a primit asistenta medicala sau de la data la care a accesat servicii medicale în afara rețelei de parteneri.

Dosarul de dauna va cuprinde obligatoriu urmatoarele documente:

  • Formularele Asirom semnate si datate: cerere de despagubire, declaratie si consimtamant privind prelucrarea datelor cu caracter personal a drepturilor din asigurare. Le poti descarca aici
  • Documente medicale care atesta accesarea serviciului medical (raport medical, recomandare medicala, etc)
  • Documentele justificative de plata: bon fiscal – va contine denumirea serviciului medical si costul aferent acestuia, chitanta - va contine denumirea serviciului medical si costul aferent acestuia
  • Copie act identitate asigurat / tutore / coasigurat si dupa caz certificat nastere copil
  • Copie extras bancar din care sa reiasa contul in care se va plati despagubirea – titular cont persoana asigurata / tutore / coasigurat

Notificarea daunelor pentru asigurarea de calatorie in strainatate se face in termen de 24 ore de la evenimentul asigurat, de catre asigurat sau un reprezentant al acestuia. Ai la dispozitie mai multe modalitati de avizare a daunei: telefonic - catre societatea de asistenta Global Assistance Services SRL, la telefon 021.9146 (0374 241 800 apelabil din strainatate) ori vorbind cu un consultant Asirom sau online . Simplu, sigur si rapid.

Notificarea daunei online este foarte simpla, ai nevoie de doar 10 minute! Tot ce trebuie sa faci este sa urmezi 5 pasi simpli:

  • Accesezi aplicatia de notificare daune online
  • Completezi detaliile evenimentului (data efectuarii cheltuielilor medicale, data interventiei chirurgicale, data primei zile de spitalizare, data examenului histopatologic, data accidentului sau data decesului), datele de identificare ale asiguratului/ beneficiarului/ mostenitorului (nume, prenume, CNP, cetatenia, numarul de telefon si adresa e-mail) si numarul de polita
  • Selectezi tipul solicitarii (accident sau imbolnavire cu invaliditate, rambursare cheltuieli medicale, accident sau imbolnavire cu spitalizare, accident sau imbolnavire cu invaliditate, raspundere civila sau deces) si tara in care a avut loc evenimentul.
  • Completezi cateva informatii despre evenimentul avut (imprejurarile in care s-a intamplat evenimentul si descrierea acestuia) si alegi modalitatea de plata a despagubirii (cash prin serviciul Cash BCR sau prin virament bancar)
  • Incarci documentele necesare solutionarii dosarului de dauna (documentele medicale, certificat de deces, etc.).

Dupa completarea informatiilor mentionate mai sus vei primi pe e-mail numarul dosarului tau de dauna.

Pentru instrumentarea si plata dosarului de dauna sunt necesare, dupa caz, urmatoarele documente:

  • copia actului de identitate al asiguratului/ beneficiarului/ mostenitorului
  • copia pasaportului asiguratului (pagina cu poza si pagina cu viza)
  • documentele justificative pentru plata costurilor medicale (facturi, chitante, note de plata, etc.)
  • documentele medicale in legatura cu evenimentul
    • in caz de accident: copii ale documentelor medicale de la data evenimentului si orice alte documente ce au legatura cu eveminentul suferit (fisa UPU, raport medical, biletul de externare, foaia de observatie, adeverinte medicale, certificate medicale, etc.) din care sa rezulte diagnosticul medical si data evenimentului asigurat. Acestea trebuie traduse in limba romana doar daca au fost intocmite intr-o limba care nu este de circulatie international
    • in caz de deces: copia certificatului de deces, copia certificatului constatator al decesului si dupa caz, copia fisei medicale eliberata de catre medicul de familie

Un reprezentant Asirom va evalua dauna si va intocmi un raport al constatarilor pentru despagubire. Pentru detalii despre dosarul tau de dauna poti suna in call center la 021 9146 (tasta 1) utilizand numarul dosarului de dauna.

Notificarea dosarului de dauna pentru asigurarea ta de viata se poate face online sau prin call center la 021 9146 (tasta 1) vorbind cu un consultant Asirom! Simplu, sigur si rapid.

Notifica dauna ta online in doar 10 minute! Tot ce trebuie sa faci este sa urmezi 5 pasi simpli:

  • Accesezi aplicatia de daune online
  • Completezi detaliile evenimentului (data efectuarii cheltuielilor medicale, data interventiei chirurgicale, data primei zile de spitalizare, data examenului histopatologic, data accidentului sau data decesului), datele de identificare ale asiguratului/ beneficiarului/ mostenitorului (nume, prenume, CNP, cetatenia, numarul de telefon si adresa e-mail) si numarul de polita
  • Selectezi tipul solicitarii (accident sau imbolnavire cu invaliditate, rambursare cheltuieli medicale, accident sau imbolnavire cu spitalizare, accident sau imbolnavire cu invaliditate, raspundere civila sau deces) si tara in care a avut loc evenimentul.
  • Complezi cateva informatii despre evenimentul avut (imprejurarile in care s-a intamplat evenimentul si descrierea acestuia) si alegi modalitatea de plata a despagubirii (cash prin serviciul Cash BCR sau prin virament bancar)
  • Incarci documentele necesare solutionarii dosarului de dauna (documentele medicale, certificat de deces, etc.). Acestea trebuie traduse in limba romana doar daca au fost intocmite intr-o limba care nu este de circulatie internationala.

Dupa completarea informatiilor mentionate mai sus vei primi pe e-mail numarul dosarului tau de dauna.

Pentru instrumentarea si plata dosarului de dauna sunt necesare, dupa caz, urmatoarele documente:

  • copia actului de identitate al asiguratului/ beneficiarului/ mostenitorului
  • dupa caz, adeverinta emisa de contractantul asigurarii din care reiese numele si prenumele asiguratului/ coasiguratului, data angajarii si functia actuala
  • documente medicale in legatura cu evenimentul
    • in caz de accident: copii ale documentelor medicale de la data evenimentului si orice alte documente ce au legatura cu eveminentul suferit (fisa UPU, raport medical, biletul de externare, foaia de observatie, adeverinte medicale, certificate medicale, etc.) din care sa rezulte diagnosticul medical si data evenimentului asigurat. Acestea trebuie traduse in limba romana doar daca au fost intocmite intr-o limba care nu este de circulatie international
    • in caz de deces: copia certificatului de deces, copia certificatului constatator al decesului si dupa caz, copia fisei medicale eliberata de catre medicul de familie

Un reprezentant Asirom va evalua dauna si va intocmi un raport al constatarilor pentru despagubire. Pentru detalii despre dosarul tau de dauna poti suna in call center la 021 9146 (tasta 1) utilizand numarul dosarului de dauna.

Retea parteneri Asirom

*in caz de dauna, poti repara autvehiculul doar intr-o unitate service multimarca partenera Asirom.

Sesizează o fraudă