Telemedicina si beneficiile sale Ofera-le angajatilor tai cele mai complete servicii de asigurari de sanatate poza cover

In ziua de astazi, cand lumea se afla inca sub semnul nesigurantei, este foarte important ca afacerea ta sa fie productiva si sa te poti baza pe oameni de incredere. Tocmai de aceea, ai nevoie sa asiguri un mediu de munca sanatos, in care angajatii tai se bucura de beneficii competitive pe piata muncii.

Sa construiesti o cultura a muncii in compania ta inseamna mai mult decat salarii pe masura muncii angajatilor tai. Fara beneficii competitive in domeniul sanatatii, este greu sa creezi un loc de munca propice dezvoltarii, cu angajati care sunt motivati sa investeasca timp si energie in afacerea ta.

Pe langa un mediu prietenos si relaxat, ofera angajatilor tai servicii complete de sanatate, de la asigurarile de viata pana la cele de telemedicina. Vei afla din acest articol ce inseamna telemedicina, care sunt beneficiile sale si cum este reglementata pe piata din Romania. De asemenea, vei afla de ce astfel de servicii pot contribui decisiv la succesul afacerii tale.

1. Telemedicina – aspecte generale

Telemedicina este o modalitate de evaluare, diagnosticare si tratare la distanta a pacientilor de catre profesionisti din domeniul sanatatii prin utilizarea tehnologiei. Ceea ce parea nu demult o practica aproape SF, astazi telemedicina devine tot mai utilizata in toata lumea. In ultimul deceniu, aceasta abordare a medicinii a trecut printr-o evolutie uluitoare, devenind in ziua de astazi o parte importanta a infrastructurii sistemelor de sanatate din toata lumea.

telemedicina scurt istoric

1.1. Scurt istoric al conceptului de telemedicina

Telemedicina este un termen inventat in anii 1970, care inseamna literal „vindecare la distanta”. Acest lucru se realizeaza prin utilizarea tehnologiei informatiei si a comunicatiilor. In acest fel a crescut accesul pacientilor la ingrijire si informatii medicale, indiferent de distanta si zona in care acestia locuiesc.

In 2007, Organizatia Mondiala a Sanatatii a adoptat o definitie care descrie pe larg acest concept. Astfel, conform OMS, telemedicina reprezinta furnizarea de servicii de ingrijire a sanatatii acolo unde distanta este un factor critic, de catre toti profesionistii din domeniul sanatatii. Acestia utilizeaza tehnologiile informatiei si comunicatiilor pentru schimbul de informatii valide pentru diagnostic, tratament si prevenire a bolilor si leziunilor, cercetare si evaluare, precum si pentru educatia continua a furnizorilor de servicii medicale, totul in interesul de a promova sanatatea indivizilor si comunitatile lor.

De asemenea, telemedicina reprezinta o prioritate si pentru Uniunea Europeana, conceptul fiind definit, potrivit Comisiei Europene, ca prestarea de servicii de asistenta medicala, prin utilizarea tehnologiei informatiei si a comunicatiilor, in situatiile in care profesionistul din domeniul sanatatii si pacientul (sau doi profesionisti din domeniul sanatatii) nu se afla in aceeasi locatie. Presupune transmiterea in siguranta a datelor si informatiilor medicale, prin text, sunet, imagini sau alte forme necesare pentru prevenirea, diagnosticarea, tratamentul si urmarirea pacientilor.

telemedicina aspecte generale

Fara indoiala, telemedicina este o stiinta deschisa si in continua evolutie, deoarece incorporeaza noi progrese in tehnologie, raspunde si se adapteaza la schimbare si la nevoile de sanatate si contextele societatilor. Cu atat mai mult, in contextul pandemic, acest domeniu a devenit aproape indispensabil, in conditiile in care distantarea fizica a devenit un factor decisiv pentru limitarea raspandirii noului virus.

telemedicina ce inseamna

1.2. Ce este telemedicina?

In termeni simpli, telemedicina s-a transformat intr-o componenta importanta a efectuarii actului medical. Practic, intalnirea clasica dintre pacient si medic are loc la distanta fie telefonic, fie prin intermediul internetului. Un astfel de sistem are nenumarate beneficii atat pentru pacienti, cat si pentru medici. Serviciul de telemedicina este recomandat doar in cazul in care pacientul nu are nevoie de un consult fizic. De cele mai multe ori, acest tip de consult este dedicat interpretarii de analize si ecografii, prescriptiei de medicamente sau recomandari de analize sau consulturi de specialitate, precum si sesiuni de terapie sau psihologie.

Utilizarea telemedicinei subliniaza confortul acestui tip de consult, timpul redus de asteptare, accesul extins la diagnostic si tratament medical de inalta calitate. De asemenea, poate exista si un cost mai mic in comparatie cu majoritatea altor consultatii medicale. In plus, disponibilitatea online a dosarelor pacientilor are potentialul de a face prescriptiile acestora mai eficiente.

telemedicina in romania

2. Telemedicina in Romania

Spre deosebire de multe alte state ale lumii, unde telemedicina are deja multi ani de experienta, in Romania reglementarile in legatura cu acest domeniu sunt foarte recente. Chiar daca au existat diverse proiecte pilot, precum si cateva reglementari pentru telemedicina (telemedicina rurala si sistemul informatic de telemedicina al apararii), abia in contextul pandemic a fost adoptata o ordonanta de urgenta referitoare la acest tip de servicii medicale.

telemedicina legislatie romania

In Romania, telemedicina a fost reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 196 din 18 noiembrie 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii. Documentul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1108 din 19 noiembrie 2020. Printre justificarile referitoare la reglementarile aduse in ordonanta sunt mentionate starea de alerta in contextul pandemic si masurile de distantare pentru prevenirea si limitarea infectiilor determinate de virusul SARS-CoV-2, precum si necesitatea asigurarii accesibilitatii la servicii medicale a persoanelor din zonele rurale sau mai putin accesibile.

Aceasta ordonanta defineste telemedicina ca fiind totalitatea serviciilor medicale furnizate la distanta, fara prezenta fizica simultana a personalului medical si a pacientului, pentru stabilirea diagnosticului, indicarea tratamentului, monitorizarea unor afectiuni sau indicarea unor metode de preventie a bolilor, in mod securizat, prin intermediul tehnologiei informatiei si mijloacelor electronice de comunicare. Conform Ordonantei, telemedicina cuprinde urmatoarele servicii: teleconsultatia, teleexpertiza, teleasistenta, teleradiologia, telepatologia si telemonitorizarea.

de ce este nevoie de telemedicina in romania

Telemedicina are marele avantaj al faptului ca permite accesul la servicii medicale de calitate pentru orice pacient, indiferent de zona in care traieste. In noul context pandemic, telemedina este o alternativa extrem de utila pentru cei care vor sa evite cat mai mult deplasarile, sa nu se expuna pericolului de infectare cu Coronavirus.

Este binecunoscut faptul ca exista inca multe zone in Romania in care accesul la servicii medicale de specialitate este redus. Tocmai de aceea, telemedicina poate fi o solutie salvatoare. De asemenea, acest sistem poate fi o varianta foarte buna pentru efectuarea consultatiilor obligatorii de medicina muncii pentru angajatii care au astfel de beneficii din partea angajatorilor.

beneficiile unui sistem de telemedicina pentru afacerea ta

3. Beneficiile unui sistem de telemedicina pentru afacerea ta

Un mediu de lucru sanatos, in care angajatii se simt apreciati, este unul dintre cele mai bune semne ca afacerea ta poate inflori. Atunci cand angajatii tai se simt in siguranta si au beneficii relevante pentru bunastarea lor, au performante mai bune si reprezinta un mare avantaj al companiei in raport cu ceilalti competitori. Angajatii care primesc beneficii complete in cazul unei asigurari de sanatate sunt mai implicati in activitatea lor si se bucura de rezultate deosebite pentru companie.

Tocmai de aceea, fa un obiectiv prioritar din a achizitiona pentru angajatii tai o asigurare de sanatate care ofera acces la servicii complete de diagnosticare si tratament in sistemul medical privat. In cadrul unei astfel de asigurari complete, serviciul de telemedicina este inclus. In acest fel nu numai ca iti vei lua toate masurile de protectie pentru a avea angajati sanatosi si multumiti, dar le vei crea un mediu de lucru in care vor sa se implice.

ce ofera un serviciu de telemedicina

3.1. Ce ofera un serviciu de telemedicina

Daca alegi sa oferi angajatilor tai asigurari de sanatate complete, alege un tip de asigurare care include si serviciul de telemedicina. Acest tip de asigurare de sanatate dedicat angajatilor le va oferi acces la asistenta medicala online si telefonic, usor accesibila de oriunde si oricand.

Specialitatile medicale acoperite in cazul asistentei medicale online sunt: medicina generala, medicina interna, pediatrie, dermatologie, farmacie, ginecologie, cardiologie, stomatologie, kinetoterapie, urologie, endocrinologie, reumatologie si ORL. De asemenea, sunt incluse si specialitati care tin de sanatatea mintala precum psihiatrie, psihiatrie pediatrica si psihologie.

Procesul este unul foarte simplu: angajatul se inregistreaza pe un portal dedicat si isi completeaza profilul medical. Apoi va fi repartizat la un cadru medical specialist in domeniul de care are nevoie si va primi informatiile necesare. De asemenea, poate alege sa ramana conectat cu specialistul respectiv pentru procesul de monitorizare a starii sale de sanatate.

de ce sa alegi servicii de telemedicina pentru angajatii tai

3.2. De ce sa alegi servicii de telemedicina pentru angajatii tai

Orice angajator responsabil stie ca oferirea de servicii medicale complete pentru salariatii sai se poate dovedi a fi una dintre cele mai bune decizii pe care o poate lua pentru succesul companiei sale. Motivul este unul foarte simplu, dar eficient: accesul la asistenta medicala online si telefonica va incuraja angajatul sa aiba grija de sanatatea sa.

Prin intermediul unei consultatii de telemedicina, angajatii tai, precum si membrii familiei (daca asigurarea include acest lucru), pot vorbi cu o asistenta medicala sau un medic prin telefon sau videocall de acasa. In acest fel, vei putea evita situatiile in care angajatii isi iau cateva ore libere din timpul programului de lucru sau chiar o zi intreaga de concediu.

Un serviciu de telemedicina poate functiona si ca o modalitate de preventie, angajatii avand varianta de a apela la acest sistem imediat ce au suspiciunea ca ar fi ceva in neregula cu sanatatea lor. Un alt aspect important al telemedicinei este accesul la servicii de sanatate mintala. Intr-o vreme in care stresul si anxietatea sunt la ordinea zilei, printr-o asigurare de acest tip angajatii tai pot beneficia de sedinte online de terapie sau psihologie din confortul casei lor.

telemedicina concluzii

Sa investesti in sanatatea si bunastarea angajatilor tai este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face pentru crearea unui mediu de munca placut si eficient. Atata vreme cat salariatii tai pot beneficia de un sistem de asigurare de sanatate complet, isi vor putea investi, la randul lor, energia si abilitatile pentru a fi productivi si a avea rezultate pe masura. Asigura-te ca faci cele mai sanatoase alegeri pentru compania ta si diferentiaza-te fata de ceilalti angajatori, pentru a avea in echipa ta cei mai buni profesionisti.

Surse foto: Pexels.com, Shutterstock.com.