Asigurare de calatorie cu repatriere: conditii de contractare si alte informatii utile

In tot procesul de planificare a unei vacante, asigurarea de calatorie ocupa un loc foarte important. Acest tip de asigurare este utila nu doar in scop turistic, ci si pentru deplasari in strainatate in interes profesional, studii, competitii sportive sau alte activitati. Indiferent pentru ce ti-ar fi necesara, o asigurare de calatorie aleasa atent iti ofera linistea de care ai nevoie atunci cand parasesti teritoriul tarii tale.

Accidentele, imbolnavirea, pierderea bagajelor, repatrierea in caz de deces sunt doar cateva dintre riscurile acoperite de o astfel de asigurare si pot reduce considerabil cheltuielile pe care ar trebui sa le suporti. Citeste in continuarea acestui articol mai multe despre importanta asigurarii de calatorie, conditiile de contractare, cat dureaza repatrierea si ce inseamna, precum si alte informatii utile pentru cei care calatoresc.

1. Asigurare de calatorie cu repatriere: importanta si conditii de contractare

Desi atunci cand organizezi o calatorie, te gandesti doar la lucrurile pozitive, din pacate exista si evenimente neplacute si neprevazute care pot aparea. Riscul este, prin urmare, imprevizibil, de aici si importanta care trebuie acordata unui astfel de produs financiar, cum este asigurarea. In functie de ce tip de asigurare de calatorie alegi, poti beneficia de urmatoarele servicii:

  • Asistenta medicala;
  • Consultanta si tratamente medicale;
  • Servicii de ambulanta;
  • Spitalizare si interventii chirurgicale in caz de urgenta;
  • Tratament stomatologic de urgenta;
  • Acoperire pentru pierderea bagajelor sau intarzierea zborului;
  • Repatriere in caz de deces (in acest caz, asiguratorul poate oferi asistenta si pentru realizarea formalitatilor de repatriere).

Optional, exista si posibilitatea extinderii asigurarii catre riscuri neacoperite in mod normal, cum ar fi evenimentele produse ca urmare a practicarii unor sporturi potential periculoase: ski, snowboarding, surfing, echitatie sau scuba diving.

Orice persoana fizica, cetatean roman sau strain cu rezidenta sau domiciliul in Romania, poate beneficia de o asigurare de calatorie. Ofertele sunt variate, dar poti discuta cu un reprezentant al societatii de asigurari pentru a gasi optiunea perfecta pentru tine. Pentru persoanele cu varsta sub 18 ani, contractul de asigurare poate fi incheiat in numele acestora de catre reprezentantii lor legali (parinti/tutori).

Persoanele cu varste cuprinse intre 1 si 90 de ani pot beneficia, in functie de pachetul ales, de o polita de asigurare de calatorie. Depasirea acestor limite precizate clar de asigurator se poate face doar in anumite conditii si cu o majorare a primei de asigurare. Exceptie fac si tarile unde varsta maxima pentru cuprinderea in asigurare este de 60 de ani impliniti, Canada si SUA.

Atunci cand inchei o asigurare de calatorie, este foarte important sa consulti cu mare atentie toate documentele aferente, inclusiv prevederile referitoare la excluderi. Spre exemplu, nu sunt incluse urmatoarele evenimente:

  • Cheltuieli legate de manifestarile unor boli preexistente;
  • Accidente provocate in urma consumului de alcool, droguri sau abuz de medicamente;
  • Tratamente stomatologice, cu exceptia celor de urgenta;
  • Cheltuieli aferente unui tratament medical inceput inainte de intrarea in valabilitate a polite.

Suma asigurata depinde de oferta societatilor de asigurare, ea diferind de la un tip de polita la altul. De exemplu, pentru repatrierea decedatilor, suma asigurata poate ajunge la 10000 de euro iar pentru cheltuielile funerare la 1000 de euro.

2. Cat dureaza repatrierea si care sunt actele necesare in caz de deces intr-o tara straina?

Decesul unei persoane reprezinta un subiect pe cat de delicat, pe atat de urgent de rezolvat mai ales daca se petrece in afara tarii. In acest caz, este necesara repatrierea, care inseamna transferul unei persoane decedate inapoi in tara. Pentru usurarea formalitatilor, o asigurare de calatorie care sa cuprinda repatriere in caz de deces este esentiala. Prin intermediul ei, firma de asigurari va acoperi integral costurile de repatriere.

Daca te-ai intrebat cat dureaza repatrierea, trebuie sa stii ca aceasta depinde foarte mult de tara in care a avut loc decesul, de legislatia tarii respective si de destinatie. In general, dupa intocmirea tuturor documentelor necesare, repatrierea poate dura intre 5 si 15 zile lucratoare.

Pentru repatrierea cetatenilor romani, sunt necesare urmatoarele acte:

  • Pasaport mortuar;
  • Certificat de deces international sau romanesc intocmit in urma constatarii decesului la consulatul sau ambasada Romaniei din statul in care a avut loc decesul;
  • Certificat constatator al decesului si Certificat de imbalsamare (eliberate de spital);
  • Autorizatie pentru transportul international al decedatului;
  • Permisul de transport funerar international.

Prin urmare, indiferent de destinatia in care calatoresti, o asigurare de calatorie ofera protectie impotriva evenimentelor neprevazute, inclusiv pentru repatriere in caz de deces. De aceea, este foarte important sa analizezi toate ofertele si sa o alegi pe cea care raspunde cel mai bine nevoilor tale.

Sursa foto: pexels.com