A A+

 

LOCUINTE SI BUNURI

In cazul producerii unui eveniment asigurat:

  • Luati masuri pentru a limita daunele asupra bunurilor asigurate, pentru a salva, pastra si proteja bunurile ramase si pentru a preveni degradarea ulterioara;
  • Notificati urgent pompierii, politia sau alte autoritati competente (in caz de incendiu,explozie sau furt);
  • Consultati contractul de asigurare si specificatiile continand detalii despre apartament / casa/ proprietate si riscurile acoperite

Pentru a rezolva revendicarea acordati o atentie deosebita urmatoarelor etape:

  • Anunta in scris cea mai apropiata filiala ASIROM, in maxim 3 zile de la evenimentul care a avut loc. Notificarea va contine numarul contractului de asigurare, locul, data, ora, cauza si circumstantele riscului asigurat, informatiile de contact, numarul de telefon si alte detalii. Un reprezentant al ASIROM (inspector de revendicari) va evalua cererea, va intocmi un raport al constatarilor si va estima suma.
  • Solicitati documentul evenimentului asigurat specific de la autoritatea competentapentru a investiga si / sau interveni in astfel de situatii:
  • Dovezi din partea politiei privind furtul sau tentativa de furt de continut
  • Raport de interventie, raport de evaluare, alte rapoarte in caz de avarie accidentala(explozie, incendiu etc.)
  • Certificat sau dovezi ale asociatiei proprietarilor in cazul inundarii din instalatii (conducte de apa, scurgere etc.)
  • Document de proba din partea autoritatilor locale in caz de dezastre naturale, furtuna, grindina, uragan

Pentru a deschide si completa un dosar de dauna, sunt trimise urmatoarele documente necesare:

  • Documentele emise de autoritatea competentacare a fost notificata
  • Copii ale documentelor care dovedesc proprietatea pentru bunurile / bunurile furnizate (actele de proprietate / contractul de inchiriere a cladirii / bunurile deteriorate, facturile etc.)
  • Imputernicirea / delegarea persoanei care anuntacererea, in cazul persoanelor juridice
  • Cartea de identitate a asiguratului sau a delegatului sau imputernicit
  • O copie a contractului de asigurare
  • Cererea de despagubire
  • Facturi, chitante si alte documente care indicarepararea sau inlocuirea proprietatii deteriorate, estimari, etc

In functie de tipul contractului de asigurare incheiat, inspectorul va solicita sa fie aduse la dosar documente care sa permita stabilirea cauzelor si circumstantelor exacte ale evenimentului, precum si a valorii prejudiciului.

ATENŢIE! Reparatia imobilului / activului deteriorat se poate face numai dupace cererile au fost evaluate de reprezentantii ASIROM.